Branding the Band

The Nightflight is een échte belevenis. Als zij het podium pakken gaat er een aanstekelijke vibe door het publiek: wij noemen dat ‘CROWD FEVER’. De 9-koppige band levert enorm veel energie en is uitgegroeid tot één van de beste bands van Nederland. Toen ze ons vroegen hun nieuwe ‘Band Identity’ te creëren, klonk ons dat als muziek in de oren!

Na een Identity Storm werdt ons duidelijk dat we hadden te maken met een te gekke groep ambitieuze muzikanten, voor wie niets te gek is. De grootste (licht)show ter wereld, het Noorderlicht, was onze inspiratiebron voor het ontwerpen van deze energieke identiteit. There is something in the air tonight, het magische van The Nightflight!

Opdrachtgever

The Night Flight

Wat hebben we gedaan?

#brand-identity #identity-design #logo #website

Toen deze band werd opgericht jaren geleden waren zij de huisband van KLM. De roots van de band hebben we in het Aviation icoon terug gebracht. Dit herkenbare beeldmerk word nu o.a. gebruikt op caps, sweaters en videowalls tijdens de shows. De typografie is modern en communicatief. Kleuren zijn gebaseerd op de grootste lichtshow ter wereld, het Noorderlicht met een heldere groene fluortint en een nachtblauwe kleur.

“Toen Helmi en Robert ons onze Band Identity presenteerden waren we enorm verrast! De metafoor van het Noorderlicht, de grootste show op aarde, geeft ons de energie en het onderscheidend vermogen. Echt klasse!”

Johnny Carvalho da Cunha & Vincent Marquenie – The Nightflight