Rebranding ambachtelijke bakkerij Gillis

In het Brabantse Oisterwijk is Bakkerij Gillis al jarenlang dé ambachtelijk bakker en door de vestigingen in Haaren en Boxtel zorgen zij dagelijks voor vers brood, heerlijk gebak en andere specialiteiten in de regio. Zij maken gebruik van plaatselijke ingrediënten en bakken oeroude producten als het Haarens Tuintje. Bij Bakkerij Gillis gaat alles ambachtelijk en dat proef je!

Wij moderniseerden het logo en de huisstijl en hebben dat op diverse vlakken doorgevoerd. We hebben diverse stijlelementen voor de nieuwe winkel in Boxtel ontworpen en zijn momenteel een creatieve plugin voor alle communicatiemiddelen die de bakkerij nodig heeft. Na een korte inburgeringscursus bedachten we ook de payoff: ‘Das gewoon Gillis.’

Project

Rebranding ‘Bakkerij Gillis’

Opdrachtgever

Bakkerij Gillis, Oisterwijk

Wat hebben we gedaan?

#brand-identity #identity-design #logo #website #webdesign #communicatie #interior #signing

Het nieuwe logo bestaat uit een strakke, klassieke letter, waarbij de puntjes op de i symbool staan voor het graan. In combinatie met de ambachtelijke letters geeft dit een moderne twist aan het oude logo en doordat we uit het schild zijn gebroken, sluit het nieuwe logo naadloos aan op de typografische huisstijl die op alle communicatiemiddelen wordt getoond.