Rebranding van een innovatieve uitgever

Creathlon is maker en uitgever van lesmethodes voor het basis- én voortgezet onderwijs. Een vooruitstrevende organisatie met een uitgebreid palet aan vernieuwende, multimediale lesmethodes die focussen op 21st century skills zoals (zelf)reflectie, samenwerken en luisteren zonder oordeel, vraagt om een passende identiteit. Na een inspirerende branding sessie kwamen een aantal belangrijke brand values naar voren, die de basis vormden voor de nieuwe huisstijl.

Inspiratiebron hiervoor was het universum: al eeuwenlang gebruiken mensen de sterren om de weg te vinden, vooruit te kijken en helpt het om te focussen op ‘the bigger picture’. Omdat Creathlon verschillende ‘merken’ (lesmethodes) omvat, ontwikkelde BE een nieuwe adaptive huisstijl die breed ingezet kan worden. Ook de website, multimediale lesmethodes en brochures kregen een make-over passend in het nieuwe Creathlon universum.

Project

Rebranding Creathlon 

Opdrachtgever

Creathlon

Wat hebben we gedaan?

#brand-identity #tagline #logo #website #bookdesign #magazinedesign #brochure 

“Na een branding-sessie met Creathlon ontwikkelde BE een nieuwe, adaptive huisstijl die ingezet kan worden voor alle ‘merken’. Daarbij hoorde natuurlijk een restyling van de  de crossmediale lesmethodes!